Tembel Blogcu

Yeteri kadar nedeniniz varsa, her seyi yapabilirsiniz. (Jim Rohn)



Tuesday, February 23, 2010

Kutuphanede Ezan Sesi

Yazayim yazayim diyorum ama maglum is, guc yazmaya vakit bulamiyorum.(Yalan bu aralar vakitden bol ne var) Iste insan bahane uydurmak isteyince buluyor illa birseyler.Ya da kabul etmek lazim tembellik ruhumda var. Neyse esas yazmak istedigim mevzuya geleyim.

Efenim kutuphanedeyim, uzun zamandir ihmal ettigim birkac ay evvel benimde elektronik gunlugum olsun hevesiyle yazmaya basladigim blogu update etme hevesiyle oturdum. Etrafta calisan bir suru ogrenci olunca ilham daha cabuk geliyor sonucta. Tam ben yazacagim konu hakkinda arastirma yapiyorken (bu arada ortak olarak yazdigim bir blog daha var o da spordan bahsediyor. Hani ne arastiriyordun dersen mevzu o!)birden "Allahu Ekber, Allahu Ekber..." diye cok yakindan gelen bir ezan sesi duymaya basladim. Esas olayin garipligi ezan sesini duydugumda kutuphanede olmam degil,garip olan ezan okunurken Dublin'de bir kutuphanede olmamdi. Nasil yani, kafayi mi yemege basladim ne ezani yahu derken yandan gelen Jayy-sus! (nami diger Jesus) homurtulari ezani sadece benim duymadigimi anlamama yardimci oldu. Olay suymus; laptopuna namaz vakitlerinde ezan okumasi icin application yukleyen bir musluman ogrenci bu uygulamasini kutuphaneye girmeden sessize almayi unutmus. Tabi boyle bir hizmeti sundugu icin dinimize ve IT camiasina ayri ayri tebriklerimizi sunduk. Suclamalar ve homurtular arasinda kalan ogrencimiz olaya mudahale edene kadar (panikten sesin azalmak yerine arttigina dikkat cekmek isterim) bayagi bir tepki aldi. Cok dinsel bir kisilik olmasamda yandan yukselen homurtular beni ortami yumusatmaya sevk etti. Sonucta herturlu haksilizlik beni uzer. Neyse ben "Hay allah, cocuk reminderi kapamayi unutmus. Nasilda mahcup oldu. Hahaha :) " seklinde gulumseme gosterince benden onay almaya calisan bakislar yumusamaya basladi. ( Bi yandan da tamam oglum ben burayi oyaliyorum ama sende kapa artik sunu diyorum icimden)Sonunda ezan kapandi ama herhalde bizde yarisina kadar dinledik.

Efendim simdi bu toplum psikolojisi mi yoksa daha once okudugum gibi mirror neuronlarin etkisi mi bilemiyorum ama birinin tepkisi, hosgorusu ya da hosgorusuzlugu hemen bir kitlenin dusuncesi seklinde yayilabiliyor. Yargilamadan once dusunmek insanlik icin zor hale geliyor. Boyle durumlardada bir Donkisot gerekiyor. Bu seferlik bu donkisot bendim ama benden tavsiye kutuphaneye girerken cep telefonlari ile ezan calar saatlerinizi de sessize almayi unutmayin.

1 comment:

Serdar said...

İnsanlar tepkilerine bir dayanak ararlar. Ancak kendinden emin olanlar başkalarını peşinden sürükleyebilir...